Ir ļoti svarīgi, lai, jau agrā bērnībā, vecāki piedāvātu bērnam, vecumam atbilstošas, puzles. Īpaši produktīvs darbs ir ar puzlēm, kuras atšķiras no tradicionālajām – tādas, kurām netiek piedāvāta ‘atbilžu bilde’.
Savas ilgās prakses laikā esam ievērojuši, ka pužļotāji iedalas divās kategorijās – tādos, kuri veiklāk saliek vienādi sadalīto bildi un tādos, kuri vieglāk atrisina dažādās formās sadalītās bildes. Tomēr, veselīgai attīstībai nepieciešams attīstīt šīs abas spējas. Jo puzle nav tikai bildes salikšana – tā ir vesels attīstības process.
Tādēļ mēs esam uzprojektējuši šādu, pāra puzli. Viens no rūķīšiem ir sadalīts gabaliņos, otrs – dažādās formās un līnijās.
Svarīgākā metodikas atslēga ir princips ”solīti pa solītim”. Kas nozīmē, ka mēs sākam tikai ar viena rūķīša ‘atšķetināšanu’ izņemot vien pāris gabaliņus, kamēr bērns jau patstāvīgi var salikt bildi. Tam seko nākamā rūķīša izjaukšana. Un pavisam drīz mazais pats varēs pavadīt laiku sinhroni liekot abas puzles.
Katrs gabaliņš ir apgleznots ar rokām, kas nozīmē, ka katrs rūķītis ir atšķirīgs un taps par bērna mīļu draugu.
Vēlam veiksmi.